onsdag 14 maj 2014

Inte mycket kvar nu!

Tänkte dela med mig av mitt resterande schema. Plus så kan jag berätta att jag igår fick ett mail om att jag kom in till fältkursen i Italien som jag hittills stått som reserv på :D Oh vad jag blev glad!

Så fram till och över sommaren kommer det att se mer eller mindre ut såhär:

12.5 Gjorde klart min analys av benen och packade ihop allt i påsarna.
13.5 Skrev in allt från pappren till Excel och lämnade in, tog inte värst länge så hade en ganska så ledig dag där, hehe
14.5 (IDAG) Håller på läsa olika papper om etik inför morgondagen, också en ganska easy-going dag.
15.5 Vi kommer att åka ut till Broby och hälsa på och se hur de går med grävningarna (var där och grävde förra maj, ska bli kul att titta på den här gången) plus så kommer vi att ha ett etikseminarium där ute. Hoppas att vädret är fint!
16.5 Fåglars osteologi

19.5 Fiskars osteologi
20.5 Fiskars osteologi, och med de så avslutar vi den här delkursen och börjar med nästa imorgon:
21.5 Introduktion till brända och kremerade ben.
22.5 Självständig analys av brandgrav under handledning
23.5 Självständig analys av brandgrav under handledning

26.5 Självständig analys av brandgrav under handledning, plus förhoppningsvis av de som vi får in av fältkursen
27.5 Självständig analys av brandgrav under handledning
28.5 Självständig analys av brandgrav under handledning. Inlämning!
29.5 HELGDAG WUHUUU!
30.5 Inläsning (vilket vi kan göra hemma = lång helg! (Bara vi läser förstås)

2.6 Inläsning (ännu längre helg? Sweet i så fall)
3.6 Litteraturseminarium
4.6 Litteraturseminarium
5.6 Genomgång och vård av övningsmaterial samt referenssamling
6.6 HELGDAG
7.6 SOMMARLOV!

11-17.6 Sommarkurs! Info och föreläsningar i Stockholm.

Massa sommarlov, yaaay! Jag längtar!

2-16.8 Fältarbete i Volterra, Italien :D

18-22.8 Rapportskrivning med mera i Stockholm.

Och sedan hösttermin, har ännu inte fått svar på om jag kommit in men hoppas mest på mitt första alternativ, nämligen 30 hp marinarkeologi. Hoppas att den kursen först börjar den 1.9 eller så, då skulle jag för det första få lite ledighet där emellan, hehe, plus så är det ingen risk att de skulle överlappa. Ibland startar kurser ju den 15-16.8, hoppas inte den här! 

1 kommentar:

  1. Jättekul att höra att du slapp in till fältkursen i Italien! :D Verkar så himla spännande.

    SvaraRadera