torsdag 10 april 2014

Kommande kurser

Har anmält mig till sommarkurser den här gången, nämligen

1) Fältarkeologi i etruskernas land, 7,5 hp
2) Egypten, 7,5 hp

I den första kursen ingår det fältarbete i Italien vilket låter väldigt spännande och den andra kursen handlar såklart om Egypten vilket jag skulle vilja lära mig mera om. Har hört att det är en väl omtyckt och bra kurs. Får se vilken det blir!

Just nu håller jag även på att peta med höstterminens kurser, just nu ser det ut såhär:

1) Marinarkeologi, 30 hp
2) Spanska nybörjarkurs, 30 hp
3) Antikens kultur och samhällsliv I, 30 hp

Marinarkeologin ges inte på Stockholms universitet utan på Södertörns högskola vilket ligger en bit härifrån, men som tur är det ändå ganska enkelt att ta sig dit och det tar inte sååå värst länge, ungefär som då jag bodde i Kista typ. Som tur är hör den skolan till de skolorna som SSSB ger bostäder åt så jag behöver inte vara orolig för att de skulle slänga ut mig ur mitt rum bara för att jag studerar på en annan skola för ett halvår.

Har tid på mig till den 15.4 att lägga till och ändra saker i min HT-anmälan ännu, just nu är jag i princip ganska nöjd men jag kanske får nån idé ännu för nån till kurs som jag kan lägga till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar