lördag 15 februari 2014

Tenta i human osteologi

Igår var det dags för tenta. Den var ganska speciell kan man ju säga. Tentan hölls i en datasal bredvid labbet där alla datorer var duktigt avskärmade från varandra med stora väggar. Vid varje sån plats hade läraren placerat 2 ben. Vi roterade runt och skulle komma fram till vad de 2 benen var på 5 minuter och skriva ner det på pappren vi fick. Efter att vi hade gått ett varv så fick alla ta ett varv till, den här gången hade vi bara 2 minuter på oss.

Vissa ben var riktigt enkla, vissa var lite klurigare. En par störde jag mig på för jag visste vad det var men jag kom så inte alls ihåg namnet på dem, irriterande! Då skrev jag bara nån övergripande term, typ "handrot" och hoppas att krafsa ihop nått halvt poäng på det i alla fall. Sen fanns det också såna som jag inte hade den blekaste aning om vad det var, oj.

Vi kommer att gå igenom alla ben på måndag, vilket känns bra. Då får jag veta vilka de där omöjliga var, haha.
Fick just ett mail av läraren, jag fick ett E i tentan. Inte världens bästa resultat då det är det lägsta godkända, men det är i alla fall godkänt så det känns skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar